Chcielibyśmy poinformować, że nasza szkoła przystąpiła do projektu edukacyjno – technologicznego „Laboratoria przyszłości”. Jest to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Celem jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). Projekt ten dąży do wyrównania szans edukacyjnych uczniów w całej Polsce i zapewnieniu im warunków do wejścia w przesycony technologią świat z odpowiednimi kompetencjami. Dzięki uczestnictwu w tym programie szkoła pozyskała nowoczesne pomoce dydaktyczne min. w postaci drukarek 3d, wizualizerów, mikroskopów, magnetycznych klocków konstrukcyjnych, robotów photon, aparatów fotograficznych oraz narzędzi i pomocy dydaktycznych do nowo powstałej pracowni technicznej.
Klasy 4 podczas lekcji przyrody wykorzystują pomoce przyrodnika. Tym razem- świat w skali mikro, czyli przygoda z mikroskopem. W trakcie zajęć odkrywali tajniki działania mikroskopu, elementy jego budowy i tajniki
W miesiącach: kwiecień, maj, czerwiec podczas zajęć komputerowych uczniowie kl. 1-8 mieli możliwość tworzyć własne prace z klocków lego zakupionych w ramach projektu "Laboratoria Przyszłości" oraz programować już gotowe projekty.
W dniu dzisiejszym klasa 8a miała możliwość zbudowania własnego robota- Tancerza breakdance z klocków Lego Education Spike zakupionych z ramach programu "Laboratoria przyszłości". Efekty przeszły nasze oczekiwania. Tego typu zajęcia
Wyniki konkursu informatycznego na animację świąteczną KATEGORIA 1 – 3 I miejsce Anna Troszyńska z klasy 1B II miejsce Krzysztof Rakoca z klasy 1C III miejsce Julia Nęcka z klasy
W listopadzie uczniowie klas 4A, 5A i 6C mieli możliwość zapoznania się z drukiem 3D dzięki zakupionym drukarkom w ramach projektu laboratoria przyszlości. Na lekcjach informatyki drukowali elementy świąteczne w
Krosna i włóczki zakupione w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” przykuły uwagę niektórych uczniów. Dzięki tym pomocom dydaktycznym uczniowie mieli możliwość doskonalenia swoich zdolności tkackich i stworzenia tkaniny wedle własnego projektu.
W październiku dzięki pomocom naukowym uzyskanym z projektu ,,Laboratorium Przyszłości” klasy 5 uczestniczyły w bardzo interesującej lekcji, na której rozwijali swoje zainteresowania przyrodnicze. Na lekcji zatytułowanej ,, Obserwacje mikroskopowe” uczniowie
Dzięki pomocom dydaktycznym zakupionym w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” uczniowie zgłębiali temat pozyskiwania energii z odnawialnych źródeł. Zestawy które uczniowie mieli za zadanie ułożyć pokazywały niezwykłe możliwości wiatru i wody